آموزش جهت لوازم خانگی, اخبار و مقالات, لوازم خانگی

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون تلویزیون هوریون خرید تلویزیون هوریون اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش نوع صفحه نمایش تکنولوژی پنل خرید آنلاین و یا حضوری لوازم خانگی امرسان یخچال فریزر الکترواستیل هیمالیا دیپوینت پاکشوما لباسشویی ظرفشویی فروشگاه زیرزیر zirezir.ir
راهنمای خرید تلویزیون تلویزیون هوریون خرید تلویزیون هوریون اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش نوع صفحه نمایش تکنولوژی پنل خرید آنلاین و یا حضوری لوازم خانگی امرسان یخچال فریزر الکترواستیل هیمالیا دیپوینت پاکشوما لباسشویی ظرفشویی فروشگاه زیرزیر zirezir.ir

خرید تلویزیون

 

 

برای تهیه و انتخاب در ابتدا شاید خرید تلویزیون راحت‌ترین کار به نظر برسد! در اینجا فکر می‌کنید که قرار است به فروشگاه بروید و یا آنلاین بخرید. همچنین تلویزیون مورد علاقه‌تان را در یک چشم بر هم زدن پیدا کنید. هزینه‌ی خریدش را پرداخت کنید و با یک تلویزیون جدید به خانه برگردید؛ اما به محض آنکه در اینترنت جست‌وجو می‌کنید یا وارد فروشگاهی می‌شوید متوجه دشواری تصمیم می‌شوید. برندها، مدل‌ها، قابلیت‌ها و صد البته قیمت‌های مختلف ذهن‌تان را درگیر می‌کند. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، قبل‌ از هرچیزی این مقاله راهنمای خرید تلویزیون را مطالعه کنید.

اندازه‌ صفحه‌ نمایش

 

اندازه‌ی صفحه‌ نمایش اولین موردی است که به ذهن خریدار می‌رسد، در موقع خرید تلویزیون!

امروزه خوشبختانه در بازار لوازم خانگی بویژه صوتی و تصویری، تنوع بالایی در زمینه‌ی انواع تلویزیون یا انواع سایز صفحه‌ نمایش آن به چشم می‌خورد؛ از 14 اینچ گرفته تا 100 اینج و یا بالاتر …

جالبه بدانید که پر فروش‌ترین تلویزیون‌ها 55 اینچی هستند. با این حال صفحه‌ی نمایش‌های 65 و 75 نیز طرفداران خود را دارد. اصلا فکر نکنید اگر سراغ تلویزیون 32 یا 40 اینچی رفتید، یعنی یک تلویزیون کوچک به‌درد نخور خریده‌اید.

همچنین مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب اندازه‌ی مناسب صفحه‌ی نمایش، ابعاد اتاقی‌ست که تلویزیون قرار است در آن جای بگیرد. پس حواستان باشد، خرید تلویزیون 55 اینچی برای یک اتاق 12 متری دلیل بر مناسب‌ بودن انتخاب شما نیست.

در اینجا توصیه بر آنیم که قبل از اقدام به خرید، ابعاد دیوار و اتاقی که تلویزیون قرار است در آن قرار بگیرد را مورد توجه قرار دهید. نکته‌ی مهم بعدی، فاصله‌‌ای است که قرار است در مقابل تلویزیون بنشینید. البته فاصله گرفتن از تلویزیون به اندازه تلویزیون بستگی دارد. به کمک ابزار زیر خیلی راحت می‌توانید با توجه به اندازه تلویزیون متوجه فاصله‌ای که باید از تلویزیون داشته باشید، بشوید. تنها کافی است اندازه تلویزیون را مشخص کنید تا متوجه فاصله‌ای که باید از آن بگیرید بشوید. همچنین به این موضوع توجه کنید که میزان فاصله از کیفیت‌های Full HD به بعد تفاوت چندانی ندارد. به طور مثال میزان فاصله‌ای که باید از تلویزیون 4K و 8K بگیرید تقریبا یکسان است.

نوع صفحه نمایش

 

تلویزیون تخت یا منحنی؟

در سالهای نه چندان دور، برای اولین بار تلویزیون منحنی به بازار عرضه شد و مورد توجه همگان قرار گرفت؛ چرا که این فناوری بسیار جدید بود و کاربران داشتن تلویزیونی منحنی را بسیار عجیب می‌دانستند. در حال حاضر چند سالی است که تلویزیون‌های منحنی در بازار حضور دارند، اما آیا خرید آن‌ها منطقی است؟ یا بهتر است همان تلویزیون تخت و عادی را خریداری کنیم؟

همچنین در ابتدای معرفی تلویزیون‌های تخت شرکت‌های سازنده ادعا می‌کردند که به دلیل فناوری ساخت و همچنین منحنی بودن تلویزیون، زاویه دید افزایش پیدا کرده است و کاربران حالا از کناره‌ها دید بهتری به تلویزیون دارند. جالب است بدانید که درواقع زاویه دید تلویزیون‌های تخت بیشتر از منحنی بوده و همچنین نور را هم بسیار کمتر منعکس می‌کنند. محتوا در لبه‌های تلویزیون منحنی چندان خوب مانند دیگر قسمت‌ها نمایش داده نمی‌شود و این یکی از نقاط ضعف اصلی به حساب می‌آید.

تکنولوژی پنل

 

 

چهار نوع فن‌آوری در زمینه‌ی پنل‌ها وجود دارد، که برای خرید تلویزیون لازم است با آن‌ها آشنا باشید؛ LCD، LED، QLED و OLED.

 

LCD نسلی قدیمی‌تر
جالبه که بدانید اولین فناوری که باعث شد تلویزیون‌ها از حالت قبل خارج شوند و به صورتی که امروز هستند دربیایند همین فناوری LCD یا (Liquid Crystal Display نمایشگر کریستال مایع) بود.

نکته‌ی کلیدی برای خرید تلویزیون‌های LCD نحوه‌ی روشن شدن صفحه‌ی آن است. برخی پنل‌ها لبه‌دار هستند و برخی مستقیما در پشت صفحه‌ی نمایش نصب شدند. دلیل اهمیت این نکته، تاثیری‌ست که روی کنتراست تصویر می‌گذارد.

به صورت کلی منابع نوری نصب شده پشت صفحه‌ی نمایش از نظر کنتراست عملکرد بهتری نسبت به پنل‌های لبه‌دار دارند و برق کمتری هم استفاده می‌کنند به علاوه روشنایی این نوع فناوری نیز بیشتر است. منابع نوری نصب شده در پشت صفحه نمایش LED backlighting نام دارد و به پنل‌های لبه‌دار CCFL-backlight می‌گویند.

نکته کلیدی که اگر تصمیم به خرید تلویزیون LCD دارید باید به آن توجه کنید نحوه روشن شدن صفحه LCD است، زیرا این امر می تواند تأثیر زیادی در کنتراست صفحه نمایش داشته باشد. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر دیگر از فناوری CCFL-backlight استفاده نمی‌شود و شرکت‌ها دیگر این نوع تلویزیون را تولید نمی‌کنند.

پیش از پرداختن به انواع تلویزیون‌های LED، باید بگوییم مزیت‌ اصلی LCDها قیمت مناسب، دوام بالا و محدودیت‌ آن زاویه دید و مشکلات کنترل نور خواهد بود. اگر تصمیم خرید تلویزیون LCD دارید و کنتراست برای شما اولویت است پنل‌های VA بهتر از IPS هستند اما در صورتی که زاویه‌ی دید برای شما اهمیت بیشتری دارد به سراغ فناوری IPS بروید.

فناوری LED

در واقع فناوری LED همان فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) است با این تفاوت که از نور پس‌زمینه به جای فناوری CCFL استفاده می‌کند. در بالا در مورد LED کمی توضیح دادیم اما برای تکمیل این بحث باید بدانید که LED مخفف light emitting diode است. این دیودها در پشت تلویزیون قرار می‌گیرند و نور مورد نیاز نمایشگر را تأمین می‌کنند.

نام اصلی این نوع تلویزیون LED-LCD است اما پس از مدتی به تلویزیون‌های LED مشهور شدند و به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به فناوری QLED و OLED که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم محبوبیت بسیار زیادی دارند و به دلیل قیمت کمتر با استقبال بیشتری مواجه هستند. پس در واقع از آنجایی که دیگر فناوری LCD وجود ندارد ارزان‌ترین فناوری در تلویزیون‌های حال حاضر LED نام دارد.

در بالاتر اشاره کردیم که در بین تلویزیون‌های LED دو حالت VA و IPS وجود دارد. فناوری VA کنتراست بهتری دارد و به نوعی کمی باکیفیت‌تر از IPS است اما در عوض از نظر زاویه دید چندان خوب عمل نمی‌کند و به همین دلیل اگر قرار است افراد زیادی در سالن شما پای تلویزیون بنشینند بهتر است مدل IPS را انتخاب کنید تا همه زاویه دید مناسبی داشته باشند.

فناوری QLED

بدانید که فناوری QLED برای اولین بار توسط سامسونگ ساخته شد و در حال حاضر هم بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی این فناوری سامسونگ است. در این فناوری شرکت کره‌ای از نقاط کوانتومی برای تولید نور رنگی استفاده می‌کند. استفاده از این نقاط کوانتومی باعث می‌شود که این نوع تلویزیون روشنایی و رنگ بندی دقیق‌تری داشته باشد و خود را به یک قدمی تلویزیون‌های OLED برساند.

تلویزیون‌های QLED قیمت به مراتب بیشتری نسبت به تلویزیون‌های LED دارند و از طرفی کمی از تلویزیون‌های OLED ارزان‌تر به فروش می‌رسند. به نوعی سامسونگ با این فناوری قصد دارد که تلویزیون‌هایی با کیفیت‌تر از LED را با قیمت کمتر از OLED به فروش برساند اما هنوز موفق نشده هزینه‌های این نقاط کوانتومی را به حد قابل قبولی برساند و این فناوری قیمت بالایی دارد.

در عمل هم کیفیت تلویزیون‌های QLED از LED بیشتر است و اگر قیمت تلویزیون‌های OLED برای شما زیاد است و از طرفی کیفیتی بهتر از تلویزیون‌های LED می‌خواهید باید به سراغ فناوری QLED و طبیعتا سامسونگ بروید.

فناوری OLED

آیا میدانستید فناوری او ال ای دی  (OLED) گران‌ترین و در عین حال بهترین فناوری موجود برای تلویزیون‌ها در جهان به حساب می‌آید؟

در تلویزیون‌های OLED هر پیسکل به طور مستقل نور تولید می‌کند و این در حالیست که در فناوری‌های دیگر نیاز به یک نور پس‌زمینه است. همین موضوع باعث می‌شود که پیسکل‌ها به طور مستقل فعالیت کنند و دقت رنگ، کنتراست و شارپنس بسیار عالی داشته باشند.

کیفیت تلویزیون‌های او ال ای دی واقعا بیشتر از فناوری‌های دیگر است و به خصوص تماشای رنگ مشکی در این تلویزیون‌ها لذت بسیار زیادی دارد. رنگ مشکی در تلویزیون‌های LED و QLED تولید می‌شود و پیسکل‌ها تلاش می‌کنند تا این رنگ را به وجود بیاورند در صورتی که در تلویزیون اولد برای نمایش رنگ مشکی پیشکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و این موضوع باعث می‌شود در این نوع تلویزیون عمق رنگ مشکی بینهایتی داشته باشیم.

سخن آخر

 

در آخر باید بگیم که اگر دنبال یک نسخه‌ سریع برای خرید تلویزیون هستید، باید بگوییم تلویزیون‌های 4K با صفحه‌ی نمایش OLED از همه بهترند، چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت. روی سیستم صوتی تلویزیون‌ها زیاد حساب باز نکنید،‌ چرا که با باریک‌ شدن قطر تلویزیون بلندگوها کوچک‌تر شده‌اند. بسته به نیازتان پورت‌های ورودی و خروجی را چک کنید. در آخر به ضمانت‌نامه و موارد مندرج در آن توجه زیادی داشته باشید. فروشگاه مدنظر برای خریدو همچنین ضمانت‌نامه‌ معتبر،‌ تضمین خرید شماست.

خرید آنلاین و یا حضوری لوازم خانگی

 

خرید لوازم خانگی ایرانی و خارجی با کیفیت اصلی و گارانتی معتبر شرکتی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی زیرزیر به قیمت زیر بازار سفارش و خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی زیرزیر به دو صورت آنلاین و حضوری تمام نیاز های شما را از خرید لوازم خانگی با انواع برند های مختلف از جمله لوازم خانگی ایرانی و خارجی برطرف خواهد ساخت.

راهنمای خرید تلویزیون

خرید تلویزیون
اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش
نوع صفحه نمایش
تکنولوژی پنل
خرید آنلاین و یا حضوری لوازم خانگی

امرسان
یخچال فریزر
الکترواستیل
هیمالیا
دیپوینت
پاکشوما
لباسشویی ظرفشویی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *