آموزش جهت لوازم خانگی, اخبار و مقالات

پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس

پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس روشهای از بین بردن لکه انار از روی لباس پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس چگونه لکه آب انار را از روی لباس رنگی پاک کنیم؟ مقدمه معرفی و راهکار پاکسازی لکه انار با صابون و مایع ظرفشویی پاکسازی لکه انار با جوش‌شیرین پاک کردن با استفاده از لیموترش پاک کردن لکه انار با نمک پاکسازی با آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) شستشو با برنامه ضد لک در لباسشویی
یخچال فریزر امرسان یخچال فریزر الکترواستیل هیمالیا دیپوینت پاکشوما لباسشویی ظرفشویی قیمت خرید انواع یخچال فریزر با برندهای مختلف لیست قیمت روز انواع یخچال و فریزر ساید بای ساید و دو قلو خرید و قیمت یخچال فریزر (جدیدترین مدل ها لیست قیمت یخچال و فریزر یخچال فریزر - فروشگاه اینترنتی زیر زیر خرید یخچال و فریزر اقساطی با بهترین قیمت خرید یخچال فریزر، ساید و دوقلو با تضمین بهترین قیمت

مقدمه معرفی و راهکار

 

خوردن انار و آب انار در کنار لذت و فواید مشکلاتی هم دارد!

یکی از مشکلاتی خوردن انار و آب انار دارد لک شدن لباس ها است، همانند پاکسازی اکثر لکه‌ها، پاک کردن لکه انار کار سخت و دشواری نیست و تنها موردی که باید در نظر داشت این است که به محض لکه شدن لباس با انار باید سریعا دست به کار شوید و اقدام به حذف لکه نمایید. افراد معمولا پس از لکه شدن لباس‌هایشان، بلافاصله سعی می‌کنند آن را با استفاده از اسپری‌های لکه بر پاک کنند. این روش معمولا روش سریع و راحتی است اما اسپری‌ها همیشه در دسترس نیستند و در برخی مواقع راه حل‌های مناسبی نیستند زیرا ممکن است به بافت لباس آسیب بزنند و یا حتی لکه را به خوبی پاک نکنند.

همچنین در ادامه همین مقاله، به معرفی راهکارهایی جهت حذف لکه‌های انار از روی لباس‌ها خواهیم پرداخت. استفاده از این راهکارها بسیار آسان می باشد و به راحتی لکه انار را پاک می‌کنند. علاوه بر این، مواد مورد استفاده در این روش‌ها به گونه‌ای هستند که به بافت لباس‌ها آسیبی نمی‌زنند.

پاکسازی لکه انار با صابون و مایع ظرفشویی

 

همه شما میدانید که، برای پاک‌کردن لکه‌های انار هرچه زودتر اقدام کنید، لباس راحت‌تر و با کیفیت بیشتری تمیز می‌شود. اگر بلافاصله پس از لکه شدن لباس با انار، آن را با آب سرد بشویید، معمولا لکه پاک می‌شود. در غیر این صورت، مقداری مایع ظرفشویی یا صابون را بر روی لکه بریزید و به صورت نوسانی آن را بسابید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه لباس را درون آب سرد و مایع شوینده‌ای که استفاده کردید، قرار دهید و بعد از آن، لباس را با آب سرد آبکشی نمایید یا به سادگی در ماشین لباسشویی قرار دهید و به مدت نیم ساعت بشویید.

پاکسازی لکه انار با جوش‌شیرین

 

در ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را داخل آب‌جوش بریزید و در آن حل کنید. محلول را داخل ظرف مناسبی بریزید و لباس را داخل آن قرار دهید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا لکه‌های انار کاملا برطرف شود، سپس لباس را با آب سرد آبکشی کنید و اجازه دهید خشک شود. در نظر داشته باشید جوش‌شیرین یک ماده پاک کننده قوی می‌باشد و ممکن است به بافت لباس آسیب زند. به یاد داشته باشید که اگر لباس شما حساس است، از سایر روش‌هایی که معرفی کردیم استفاده نمایید.

پاک کردن با استفاده از لیموترش

 

آیا میدانستید! که یک روش آسان و طبیعی که برای انواع لکه‌ها جواب می‌دهد شستشوی لباس‌ها با لیموترش است. ابتدا آب لیموترش را روی اسفنج بریزید و آن را به آرامی و به صورت دورانی روی لکه بکشید. همچنین این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. سپس لباس را با آب سرد آبکشی کنید و اجازه دهید تا لباس خشک شود.

پاک کردن لکه انار با نمک

 

جالبه بدانید که نمک برای پاکسازی لکه‌های سخت بسیار موثر است. در این روش ابتدا لباس و محل لکه را با آب سرد خیس کنید. سپس مقداری نمک روی لکه بریزید و با دستمال پارچه‌ای تمیزی، محکم روی آن بکشید و سپس با آب ولرم بشویید. این مرحله را آنقدر تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از آب ولرم برای پارچه‌های سفید موثر است. اگر لباس شما رنگی بود، می‌توانید یک قاشق چایی‌خوری آب ژاول را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید و لباس رنگی خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید تا به خوبی تمیز شود.

پاکسازی با آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

 

 

آب اکسیژنه یا همان هیدروژن پراکسید یک پاک کننده قوی و موثر است. این ماده شوینده برای هر نوع لباسی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به بافت و الیاف لباس آسیب برساند. بنابراین پیشنهاد می‌شود ابتدا از روش‌های قبل استفاده کنید و اگر آن‌ها جواب نداد، از این روش استفاده نمایید.

همچنین از آنجایی که ممکن است آب اکسیژنه رنگ لباس را از بین ببرد، ابتدا روی قسمتی پنهان از لباس امتحان کنید. در صورتی که تغییر رنگی صورت نگرفت، مقداری از این محلول را روی لکه لباس بریزید و ۳ دقیقه صبر کنید. سپس لباس را به طور کامل آبکشی کنید و اجازه دهید خشک شود.

شستشو با برنامه ضد لک در لباسشویی

 

برنامه مخصوص لکه بری، در بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی وجود دارد.این برنامه انواع لکه‌های حاصل از نوشابه، آبمیوه، چرک و … را از بین می‌برد. برای از بین بردن لکه‌های مختلف در این برنامه ماشین لباسشویی، دمای آب مرحله به مرحله افزایش می‌‌یابد. این برنامه مناسب پارچه‌هایی با جنس پنبه‌ای، لباس‌های غیر ظریف می‌باشد.

پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس
روشهای از بین بردن لکه انار از روی لباس
پاک کردن لکه‌های انار از روی لباس
چگونه لکه آب انار را از روی لباس رنگی پاک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *